Пиенето на кафе може да удължи живота, установиха учени. Любителите на кофеина са заплашени в по-малка степен от болести на сърцето, инсулт, диабет, инфекции и травматични инциденти. Около ароматната напитка винаги е имало много страсти и спорове. Заключенията на новото проучване обаче са много любопитни. То обхванало 400 000 души на възраст между 50 и [...]
Една трета от хората в света страдат от високо кръвно налягане, болест, отговорна за близо половината от смъртните случаи в резултат на сърдечна криза или инсулт. Това показва Световната здравна статистика за 2012 г., публикувана през май от Световната Здравна Организация. „Докладът е ново доказателство за забележителното увеличение на заболяванията, причинени от кардиопатиите и други [...]
Цялата новина …Повечето хора, които се готвят за изпити или полагат интензивен умствен труд, имат навика да се подкрепят с нещо сладко или да пият подсладени захарни напитки. Ново проучване на Калифорнийския университет в Лос Анджелис обаче разкрива, че захарта всъщност ограничава умствените ни способности, а ефектът настъпва след по-малко от шест седмици. Меню, в което има [...]
Цялата новина …Прекалената употреба на синтетични, изкуствени подсладители, които са много използвани при производството на газирани напитки и индустриално приготвяни храни, може с времето да забавят функционирането на мозъка и да влошат паметта, показват резултатите от американско научно изследване. Изследванет на учените, извършено върху плъхове, „илюстрира отлично поговорката, че храната засяга мисълта„, подчертава д-р Фернандо Гомес-Пинийя, професор [...]
Цялата новина …„Пирогов“ е платил 2 млн. лв. по договори за външни услуги, каза здравният министър Десислава Атанасова. Това са установили експертите на министерството, които едва в понеделник започнаха цялостна проверка на дейността на „Пирогов“ за няколко години назад. Засега не е ясно какво се има предвид под „външни услуги“. Инспекторатът на МЗ досега не е [...]
Цялата новина …Американски учени са открили гени, които са най-отговорни за шизофренията. Това е научен пробив, който според тях ще позволи по-добра диагностика и лечение на заболяването. Учените, чието изследване включвало информация от хиляди болни от шизофрения пациенти, съобщиха, че са открити стотици гени, които могат да покажат кои хора са най-изложени на опасност. „Открихме генетичния код [...]
Цялата новина …Няма нужда да се мъчите да изчислявате индекса на телесната маса, за да знаете дали сте заплашени от наднормено тегло. Достатъчно е да разделите височината си на две, а обиколката на талията не бива да е повече от получената цифра. Това съобщават учени от Британската фондация по хранене (British Nutrition Foundation), цитирани от руския сайт [...]
Цялата новина …Химикали в домакинството са виновни за увеличаването на случаите на рак, затлъстяване и ограничаването на репродуктивните способности. Предупреждението едва от Европейската агенция по околната среда (ЕАОС), пише в. „Дейли мейл“. Учените подозират храни, козметика и някои медикаменти, че объркват ендокринната система. През последното десетилетие се наблюдава значително увеличаване на много социално значими заболявания и състояния [...]
Цялата новина …13 Май 2012 / 17:52 | Автор: zdrave | | Категория: Спорт , Наука …Източник на новината: Zdrave.log.bg
Цялата новина …Лекар от филиала на „Спешна помощ“ в Своге и шофьор на линейка са викани на разпит в следствието заради смърт на пациентка. Това съобщи д-р Ивелина Георгиева, началникът на „Спешна медицинска помощ“ в МЗ. Проверката, разпоредена лично от здравния министър Десислава Атанасова, е по повод оплакване от страна на близките на починалата. 52-годишната жена от [...]
Цялата новина …
Скорошни коментари